Skrivare till hotell

En viktig produkt på ett hotell är en bra skrivare. Många kunder vill fortfarande ha sina kvitton utskrivna på ett papper. De vill kunna se vilka kostnader som har lagts på rummet samt i en del fall behöver de detta för bokföringen om de har rest i tjänsten.

Sänka kostnaderna

För ett hotell kan det även vara bra att ha en egen skrivare för att kunna skriva ut en del material för marknadsföring eller information till kunderna på egen hand. Det kan sänka kostnaden en del om man slipper anlita någon annan för detta. Exempel på detta kan vara information till vad som finns att se i staden, en liten lapp i rummet som beskriver hotellets tjänster samt menyer till restaurangerna. Att själva ta hand om detta sänker kostnaderna vilket ofta är ett måste på hotell för att kunna gå med vinst.

Välja skrivare och toner

Vilken skrivare ska man välja av alla som finns? En laserskrivare, en bläckstråleskrivare etcetera. Vad är skillnaden och vilken är bäst? Det är en jättesvår fråga att svara på som inte har ett enkelt ja eller nej svar. Det beror dels på i vilken volym ni kommer att skriva ut, vilken prisklass den ska vara inom samt vilken storlek på skrivare som behövs. En del har en stor ståendes i ett extra rum medan andra inte har plats för mer än en liten skrivare.

Prata med en säljare, 123ink är till exempel kunniga inom detta område, och ge era behov och önskemål samt läs på en del om tester online. När det kommer till toner finns det flera sidor online som säljer billiga toner och där kan man ytterligare spara lite pengar genom att välja dem. Du kan även få en regelbunden leverans av toner för att slippa komma ihåg att beställa nya i tid innan dem tar slut. Du vill inte stå där med en kund och inte kunna skriva ut för att din toner är slut.